درمان رگ های واریسی با میکرو فلبکتومی | متخصص قلب اصفهان

بررسی درمان رگ های واریسی با میکرو فلبکتومی

در این مطلب از سایت دکتر مهرداد طاهریون متخصص قلب اصفهان درمان رگ های واریسی با میکرو فلبکتومی را مورد بررسی قرار می دهیم.

مزیت های انجام میکرو فلبکتومی (MSA):

  • غیر تهاجمی
  • فقط به بی حسی موضعی نیاز دارید
  • بدون بخیه و جای زخم
  • روش سریع و ساده

متخصصان بسیار ماهر ما اغلب این روش را در کنار سایر روش ها انجام می دهند – مانند لیزر درمانی یا درمان فرکانس رادیویی برای مقابله با شرایط بیمار.

با درمان میکرو فلبکتومی، چندین برش کوچک روی پوست ایجاد می شود تا رگ های واریسی از بین بروند. توجه به این نکته مهم است که این همان درمان منسوخ برداشتن وریدها نیست که بسیار تهاجمی بود و گاهی باعث مشکلات بیشتر می شد. تنها رگ‌های کوچکی که درست زیر پوست قابل مشاهده هستند، در طی این روش برداشته می‌شوند و به بیمارانی که نگران واریس ناخوشایند هستند کمک می‌کنند تا ظاهر زیبایی پوست خود را بهبود بخشند.

درمان میکرو فلبکتومی با هیچ علت زمینه‌ای که بر وریدهای عمیق‌تر تأثیر می‌گذارد، سروکار ندارد، بنابراین اغلب همراه با سایر درمان‌هایی که مستقیم‌تر با آن‌ها سروکار دارند، انجام می‌شود.

چگونگی انجام روش میکرو فلبکتومی

برای درمان رگ های شاخه ای روشی وجود دارد که با بیحسی موضعی و به طور سرپایی انجام میپذیرد . انجام جراحی موضعی، برای برداشتن رگ های شاخه ای در صورتیکه درگیری رگ های عمقی و ریشه ای وجود نداشته باشد ، میتواند راه مناسبی برای درمان رگ های کوچک شاخه ای باشد. در این روش برشی کوچک به اندازه یک عدس ایجاد می شود و برای برطرف کردن ظاهر برجسته رگها نزذیک سطح پوست از این روش استفاده میشود .

صفحه اینستاگرام دکتر مهرداد طاهریون متخصص قلب اصفهان

متخصصان درمان ورید های واریسی

انواع مختلفی از پزشکان می توانند وریدهای واریسی یا وریدهای عنکبوتی را تشخیص داده و درمان کنند، بنابراین دانستن زمینه های تخصصی و توانایی های متخصصان مراقبت از ورید ها ضروری میباشد. پزشکانی که ورید های واریسی و عنکبوتی را تشخیص داده و درمان میکنند شامل موارد زیر می شوند :

  • جراحان عروق
  • رادیولوژیست های مداخله ای
  • متخصصان عروق (فلبولوژیست ها)
  • متخصصان و جراحان پوست

تجربه و گزینه های درمانی میتوانند بسته بهتشخیص پزشک متفاوت باشند. توصیه میشود قبل از ملاقات با متخصص در ارتباط با اعتبار و قابلیتهای او سوال بپرسید تا از مهارت او برای درمان وضعیت خود اطمینان پیدا کنید.


مطالعه بیشتر 

مزیت های سونوگرافی داخل عروقی (IVUS)

علل سیاه شدن رگ دست چپ

آشنایی با آمبولیزاسیون ورید لگن