علایم بالینی پرولاپس | بهترین متخصص واریس اصفهان - متخصص قلب اصفهان

قلب میکروبی|متخصص قلب اصفهان

برعکس این‌که شیوع بیماری پرولاپس دریچه میترال در خانم‌ها بیشتر است، میزان پیشرفت این بیماری در مردان بیش از زنان مشاهده می‌شود. بیماری پرولاپس ناراحتی خطرناکی نیست بنابراین عوارض چندانی به همراه ندارد و مشکل جدی برای بیمار ایجاد نمی‌کند. فقط باید علائم این بیماری را از بین برد. که همان تپش قلب ناشی از تند شدن ضربان قلب، احساس درد در قفسه سینه است.

داروهایی که معمولا برای درمان این علائم تجویز می‌شوند ضربان قلب را کنترل می‌کنند. و باعث می‌شوند تا درد و تپش قلب بیمار از بین برود.

نکته بسیار مهم در پرولاپس دریچه میترال به‌خصوص در بیمارانی که با نارسایی همراه است، دریچه‌ها مستعد این هستند که دچار عفونت شوند. در یک جراحی کوچک به خصوص در جراحی‌های دهان و دندان به دلیل این‌که میکروب‌ها هنگام عمل در دهان پخش می‌شوند، با خون همراه می‌شوند و ممکن است این میکروب‌ها در جریان خون حرکت کنند و روی این دریچه بنشینند و در این ناحیه عفونت ایجاد کنند.

افرادی که به پرولاپس و نارسایی قلب دچار هستند قبل از اعمال دندان‌پزشک یا عمل‌هایی در دستگاه گوارش و مجرای ادراری‌شان حتما باید آنتی‌بیوتیک مناسب را طبق نظر پزشک مصرف کنند.

پرولاپس یا ناهنجاری دریچه میترال
دریچه کمانی شکل

یکی از مشکلاتی که برای افراد مبتلا به پرولاپس قلب به‌وجود می‌آید افزایش ناگهانی و سریع ضربان قلب استغ. و در بعضی از افراد هم مشکل تنگی نفس شدید رخ می‌دهد که باعث ناراحتی آن‌ها می‌شود.

به‌طور کلی، پرولاپس دریچه میترال بیماری خطرناکی نیست و عوارض چندانی برای بیمار ندارد. در این بیماری دریچه میترال به‌جای این‌که به‌صورت افقی قرار گیرد به شکل یک کمان قرار می گیرد. و حالت بسته شدن دریچه مختل می‌شود. حال اگر عمل بسته شدن دریچه علاوه بر تغییر شکل ناکارآمد هم باشد، پرولاپس با نارسایی قلب همراه می‌شود.

در این شرایط بیمار باید تحت درمان و مراقبت‌های جدی تری قرار گیرد. چون ممکن است این 2 ناهنجاری به مرور زمان شدت پیدا کند و سلامت بیمار را به خطر بیندازند.

دریچه کمانی شکل (دریچه میترال) | بهترین متخصص واریس اصفهان - متخصص قلب اصفهان

صفحه اینستاگرام دکتر مهرداد طاهریون (بهترین متخصص واریس اصفهان – متخصص قلب اصفهان)

خود درمانی ممنوع

حتما شما آگاه هستید که مصرف هرگونه دارویی بدون تجویز پزشک کار درستی نیست و می‌تواند در بعضی مواقع سلامت شما را به خطر بیندازد.

برخی از خانم‌ها بدون توصیه پزشک قرص پروپرانولول را برای کاهش تپش قلب‌شان استفاده می‌کنند. و شاید از دوستان یا همکاران‌شان شنیده‌اند که مصرف آن می‌تواند تپش قلب‌شان را آرام کند. اما چنین افرادی باید بدانند ممکن است ضربان بالا و تپش قلب و علائم دیگرشان دلیل دیگری داشته باشد.

یعنی شاید ناراحتی آن‌ها یک تپش ساده نباشد و دلیل آن مواردی مانند:

  • گرفتگی عروق قلبی،
  • گشادی یا تنگی دریچه باشد.

مصرف پروپرانولول تنها علائم دیگر را از بین می‌برد و در نتیجه پزشک متخصص دیگر نمی‌تواند به درستی بیماری را تشخیص دهد، در واقع با از بین رفتن علائم شناخت بیماری دشوار می‌شود و در درازمدت ممکن است، بیماری اصلی پیشرفت کند ولی آن‌ها آن را جزو علائم اضطراب و استرس به حساب بیاورند.

اگر افراد در ناحیه قلب دچار ناراحتی هستند حتما باید داروهای قلبی را با دستور پزشک مصرف کنند و در مورد آن‌ها مطمئن شوند.

لینک های کاربردی: متخصص واریس اصفهان _ متخصص قلب اصفهان _ درمان واریس اصفهان / دکتر مهرداد طاهریون

دکتر مهرداد طاهریون متخصص قلب اصفهان در کلینیک 24
متخصص قلب اصفهان در دکتراف _ درمان واریس اصفهان در دکتراف
درمان واریس اصفهان در کلینیک 24 _ بهترین متخصص واریس اصفهان در کلینیک 24 _ بهترین متخصص قلب اصفهان در کلینیک 24

کانال آپارات دکتر مهرداد طاهریون را دنبال کنید


مطالعه بیشتر:

آیا دختران بیشتر در خطر بیماری پرولاپس هستند؟

پرولاپس یا ناهنجاری دریچه میترال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *