ورزش‌های مناسب واریس پا | بهترین متخصص واریس اصفهان

بررسی ورزش‌های مناسب واریس پا

ورزش به صورت مرتب می‌تواند توانایی پمپاژ خون را بهبود ببخشد و با کاهش وزن احتمال بروز واریس را نیز کمتر می‌نماید. همچنین در صورتی که شما مبتلا به واریس پا هستید انجام حرکات ورزشی می‌تواند در کاهش درد و ناراحتی‌هایی که به همراه این بیماری ایجاد می‌شود موثر باشد. در این مطلب سایت دکتر مهرداد طاهریون بهترین متخصص واریس اصفهان، ورزش‌های مناسب واریس پا را مورد بررسی قرار می دهیم.

پیاده روی

اگر پنج روز در هفته و هر روز به مدت ۳۰ دقیقه پیاده روی داشته باشید می‌تواندی به درمان واریس پاهای خود کمک نمائید. توصیه می‌شود جهت دویدن یک زمین چمن و یا مسیر هموار را انتخاب نمائید که به مفاصل شما فشار کمتری وارد نماید.

لیفت پا

لیفت پا یکی از تمرینات ورزشی است که احتیاجی به ابزار و یا دستگاه‌های ورزشی ندارد و در منزل نیز می‌توانید آن را انجام دهید. برای شروع این حرکت باید به سمت کمر دراز بکشید و یا بنشینید، سپس پاهای خود را به صورت مستقیم قرار دهید. در مرحله‌ی بعد یک پا را بالا بیاورید و آن را در هوا نگه دارید، زمانی که این پا را به آرامی به سمت پایین می‌آورید پای دیگر را به آرامی بالا ببرید.

انجام این تمرین ورزشی ساده می‌تواند در درمان رگ‌های واریسی پای شما تاثیر چشمگیری داشته باشد و اگر به صورت منظم آن را انجام دهید به زودی نتایج آن را مشاهده خواهید کرد.

تمرینات ورزشی برای درمان واریس پا | بهترین متخصص واریس اصفهان

دوچرخه سواری

دوچرخه سواری ماهیچه‌های ساق پا را تقویت می‌نماید و برای پمپاژ خون در پاها نیز کمک کننده می‌باشد. برای دوچرخه سواری حتما نیاز نیست به بیرون بروید بلکه می‌توانید از دستگاه‌های دوچرخه‌ی ثابت در منزل و یا باشگاه استفاده نمائید حتی در صورتی که به دوچرخه‌ی ثابت دسترسی ندارید می‌توانید به شیوه‌ای که در ادامه بیان می‌شود این تمرین را انجام دهید:

  • به پشت دراز بکشید
  • پاهای خود را به سمت بالا بیاورید
  • زانو را کمی خم نمائید و مانند زمانی که در حال دوچرخه سواری واقعی هستید به آرامی رکاب بزنید
  • می‌توانید با هر دو پا به صورت همزمان رکاب بزنید و یا مانند دوچرخ سواری واقعی به ترتیب پاها را رکاب بزنید.

صفحه اینستاگرام دکتر مهرداد طاهریون بهترین متخصص واریس اصفهان

لانگز

هرچقدر که پاهای شما بیشتر فعالیت داشته باشند خون بیشتری از سمت قلب به سمت پاها جریان می‌یابد و گردش خون در این قسمت بهبود می‌یابد. تمرین لانگز یکی از حرکات مناسب برای بهبود رگ‌های واریسی پا می‌باشند. جهت انجام حرکت لانگز به این صورت عمل نمائید:

  • پاهای خود را کمی باز نمائید.
  • یک قدم به سمت جلو بردارید
  • زانوی خود را کمی خم نمائید (زانو باید بالای مچ پا قرار داشته باشد) چند لحظه در این وضعیت باقی بمانید و سپس به حالت اولیه باز گردید و با پای دیگر خود این حرکت را انجام دهید.
  • زمانی که روی پاهای خود ایستاده‌اید روی نوک انگشتان پا کمی بلند شوید و سپس کمر خود را پایین بیاورید.

تکان دادن پاها

تکان دادن پاها علاوه بر اینکه در تقویت جریان خود در پاها موثر می‌باشند می‌توانند در حفظ تعادل بدن نیز نقش داشته باشند. در حالت ایستاده یا نشسته پاهای خود را از پاشنه تا نوک پا به سمت عقب و جلو حرکت دهید. این تمرین بسیار ساده بوده و در هر زمانی می‌توانید آن را انجام دهید.


مطالعه بیشتر 

پیشگیری و تشخیص واریس مری

روش‌های کاهش واریس در بارداری

تاثیر ژنتیک در بروز رگ‌های واریسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *